Materiaal: Een wekker die hard tikt, bijv. een keukenwekker.
Spelverloop: Alle spelers verlaten de clubruimte. Je verstopt de wekker, die bijvoorbeeld drie minuten later afloopt. De spelers moeten de wekker zoeken. Zodra ze hem gevonden hebben, moeten ze je influisteren waar de wekker staat. Is het goed, dan mag de speler gaan zitten. De spelers die de wekker nog niet gevonden hebben als deze afloopt, zijn de verliezers. Je kunt om het spannender te maken ook afspreken dat de wekker al na 1 of na 2 minuten zal aflopen.
Variatie 1:
Materiaal: Hard tikkende wekker, blinddoek.
Spelverloop: Een speler verlaat de clubruimte, waarna de wekker ergens wordt neergezet. De speler, die buiten heeft gewacht wordt geblinddoekt en mag binnen komen. Hoeveel tijd heeft deze speler nodig om de wekker te vinden?
Variatie 2:
Een speler wordt geblinddoekt en moet, zodra de wekker begint te lopen, proberen zo snel mogelijk naar de wekker te gaan en deze tot zwijgen te brengen.
Variatie 3:
Je kunt ook 2 spelers blinddoeken. Degene die het eerst bij de wekker is, heeft gewonnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten